جهت دریافت کدانواع ریبون ریماتولز کلیک کنید:http://rimatools.blogfa.com/
نماز::.|ستون دین::.

نماز
















سید الساجدین(ع) می‌فرمایند: حق نماز این است كه بدانى نماز، درآمدن به پیشگاه معبود یگانه است و تو در نماز پیش روى او ایستاده‌اى! پس آن‌گاه كه بر این حقیقت آگاه شدی، سزاوار آنى كه در نماز ایستى.

ادامه در ادامه مطلب ...


ادامـــه مطـــلــبــــــ..♦ـ♦ـ♦ـ....

«نماز» انسان را به قدرت لایزالى پیوند مى‏دهد كه همه مشكلات براى او سهل و آسان است، پس از نماز كمك گیرید تا باران رحمت و مغفرت را از آسمان ملكوت، به زمینه تشنه خود سرازیر كنید.

ادامه در ادامه مطلب ...


ادامـــه مطـــلــبــــــ..♦ـ♦ـ♦ـ....

از موجبات حواس پرتي، تند خواني و تعجيل در اتمام نماز است، كه علت سريع خواني هم، عدم اهتمام به نماز است. چرا كه چنين افرادي، نماز را فقط براي رفع تكليف مي خوانند، لذا با كراهت و بي ميلي عبادت را انجام مي دهند و در نتيجه احساس خستگي مي كنند.

ادامه در ادامه مطلب ...


ادامـــه مطـــلــبــــــ..♦ـ♦ـ♦ـ....
تاريخ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:موجبات و علل حواس پرتي در نماز , حواس پرتی هنگام نماز , نماز , وبلاگ نماز,سـاعت 19:45 نويسنده محمد محمودی

نماز های واجب:نماز های واجب شش مورد است.

اول:نماز های روزانه

دوم:نماز های آیات

سوم:نماز میت

چهارم:نماز طواف طواف واجب خانه کعبه

پنجم:نماز قضای پدر که بر پسر بزرگتر بنا بر احتیاط واجب است.

ششم:نمازی که به واسطه اجاره و نذر و قسم و عهد واجب می شود و نماز جمعه از نماز های روزانه است.

تاريخ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:نماز های واجب , واجبات نماز , نماز , وبلاگ نماز,سـاعت 19:20 نويسنده محمد محمودی

مبطلات نماز دوازده مورد است.برای مطالعه آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامـــه مطـــلــبــــــ..♦ـ♦ـ♦ـ....
تاريخ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:مبطلات نماز , چیز هایی که باعث باطل شدن نماز می شوند , چیز هایی که نماز را باطل می کنند , وبلاگ نماز,سـاعت 19:14 نويسنده محمد محمودی

آداب مسجد هجده مورد است.برای مطالعه به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامـــه مطـــلــبــــــ..♦ـ♦ـ♦ـ....

 

قرآن يكى از اسرار نماز را ياد خدا مى‏داند، و مى‏فرمايد: «اقم الصَّلاة لذكرى» طه/ 14 نماز را براى ياد من بپادار.
جاى گفتگو نيست كه ياد خدا، بسيارى از فضائل را در انسان زنده مى‏كند، ريشه واقعى خيلى از روشهاى اخلاقى و تربيتى، ياد خداست، بلكه مى‏توان گفت ضامن اجراء واقعى براى بسط عدالت، و گسترش حق و حقيقت و اجتناب از هر گونه تجاوز به حقوق فرد و اجتماع، همان ايمان به خدا و ياد خدا است.

 

ادامه در ادامه مطلب...


ادامـــه مطـــلــبــــــ..♦ـ♦ـ♦ـ....
تاريخ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:اسرار و رموز معنوي و اجتماعي نماز چيست؟, اسرار نماز, معنویت نماز, نماز, آموزش نماز, وبلاک نماز,سـاعت 12:50 نويسنده محمد محمودی

برخی از كارشناسان معتقدند نماز خواندن تنها غذای روح انسان نیست , بلكه جسم انسانها را نیز تقویت می كند و آنها را در مبارزه با مشكلات روزمره یاری می دهد . وقتی چشمها در حالت نماز ثابت می ماند جریان فكر هم خود به خود آرام شده و در نتیجه تمركز فكر افزایش می یابد. ثابت ماندن چشم باعث بهبود ضعف و نواقصی مانند نزدیك بینی می شود و به لحاظ روانی این حالت باعث افزایش مقاومت عصبی فرد شده و بیی خوابی و افكار نا آرام را از انسان دور می كند.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامـــه مطـــلــبــــــ..♦ـ♦ـ♦ـ....
تاريخ پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:خواص طبی نماز, فواید نماز, نماز چیست؟, نماز, وبلاگ نماز, آموزش نماز, فایده های نماز,سـاعت 12:37 نويسنده محمد محمودی

 

شیخ حسن بن مثله جمکرى مى گوید: من شب سه شنبه هفدهم ماه مبارک رمضان سال ۳۹۳ و به قولى ۳۷۳ در خانه خود خوابیده بودم که ناگاه جماعتى از مردم به در خانه من آمدند. مرا از خواب بیدار کردند و گفتند: برخیز و طلب مهدى (عج ) را اجابت کن که تو را مى خواند.

 ادامه در ادامه مطلب...



ادامـــه مطـــلــبــــــ..♦ـ♦ـ♦ـ....
تاريخ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:تاریخچه ی مسجد جمکران,آداب نماز,وبلاگ نماز,آموزش نماز,سـاعت 20:26 نويسنده محمد محمودی

 

نماز موجب یاد خداست :

یاد خدا بهترین وسیله برای خویشتن داری و کنترل غرایز سرکش و جلوگیری از روح طغیان است. «نمازگزار» همواره به یاد خدا می‏باشد، خدایی که از تمام کارهای کوچک و بزرگ ما آگاه است، خدایی که از آنچه در زوایای روان ما وجود دارد و یا از اندیشه ما می‏گذارد، مطلع و باخبر است و کمترین اثر یاد خدا این است که به خودکامگی انسان و هوسهای وی اعتدال می‏بخشد، چنان که غفلت از یاد خدا و بی خبری از پاداشها و کیفرهای او، موجب تیرگی عقل و خرد و کم فروغی آن می‏شود .

 ادامه در ادامه مطلب...




ادامـــه مطـــلــبــــــ..♦ـ♦ـ♦ـ....
تاريخ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:نماز و اسرار تربیتی آن,وبلاگ نماز,آموزش نماز,سـاعت 20:22 نويسنده محمد محمودی

 

استاد مطهری در کتاب” آزادی معنوی” می‌نویسد

یکی از گناهان، استخفاف نماز یعنی سبک شمردن نماز است. نماز نخواندن یک گناه بزرگ است، و نماز خواندن اما نماز را خفیف شمردن، استخفاف کردن، بی اهمیت تلقی کردن گناه دیگری است. پس از وفات امام صادق علیه السلام ابوبصیر آمد به امّ حمیده تسلیتی عرض کند.

 

ادامه در ادامه مطلب...

 

 



ادامـــه مطـــلــبــــــ..♦ـ♦ـ♦ـ....
تاريخ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:پانزده عقوبت سبک شمردن نماز,وبلاگ نماز,سـاعت 20:13 نويسنده محمد محمودی

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

яima